onsdag 16 april 2008

En gammel, gammel mand

Basen skapar ett taktfast och, vad det verkar som, aldrig sinande dunk från våningen under. Det verkar som att de lyssnar på hiphop, eller kanske triphop? Vem vet? Detta upprör den gamle mannen i mig, den man som vill gå ner och knacka på dörren. Hytta med fingret och skrika: Nu får det vara nog ungdomar! Jag har möte med PRO klockan 08.00 imorgon bitti, så nu vrider ni ner den där pekneger-musiken. Och hör sen.

Men naturligtvis gör jag inte det, satsar istället på att kanalisera vreden till något positivt. En cigg på balkongen kanske?

Appropå balkonger; min vän Becks gick häromveckan omkring på stadens gator och njöt av det fina vårvädret med sin sambo Emma. Detta måste firas tänker Becks och utbrister högt och tydligt: "Nu skulle man gå hem och sätta sig och njuta på ballen."

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ballen är vedertaget och alltid lika roligt. Idag fick en elev ett frustrerat utbrott och utbrast "jossan, jag får inget lur i judarna!" när han egentligen ville ha ljud i lurarna. Det var roligt.