tisdag 15 april 2008

Splittrade tankar

Läser om den gamla nyheten att Quetzala Blanco lämnar Veckorevyn, och deras högpannade nätredaktör, för att börja blogga hos stureplan.se. Tänker vidare och minns svagt några citat från när denna eminenta kvinna medverkade i Bons (som Rocky säger, tidningen av och för människor som skulle äta bajs om det kom från New York och kostade 30 000:-/kg) sexnummer under förra året. Eftersom jag är en god (well) universitetsstudent nöjer jag mig med att referera till vad hon sa då det verkar som att numret i fråga har försvunnit ur min ägo. I vilket fall som helst erkänner den här Blanco att hon fantiserar om att bli våldtagen och fortsätter med de magiska orden: "står det i Vanity Fair att jag ska kolla min kille i ögonen medan jag suger av honom, så gör jag det"*

Dock är det inte dessa två brottstycken av det härliga rundabordssamtalet jag minns bäst. Bland de övriga deltagarna fanns bl.a just Martin Kellerman, Gudrun Schyman & han Lasse Lindh.
Från vad som framkommit i övrig media efteråt verkar samtalet efter ett tag ha gått över i en ren spritfest för att få deltagarna att komma med en smula mer intressanta åsikter. Föga oväntat var det Gudrun som hanterade borsten bäst, medan pojkflickan Lindh blev sladdrigare än valfri vintant efter syjuntan.

Uttalanden som "Man får ligga sjukt mycket mer som kändis, eller hur Kellerman?" och min absoluta favorit "Det finns inget bättre att ta med en tjej hem och ligga med henne till sin egen musik".

Var vill jag nu komma med det här? Ja just, det är ganska skönt själv att inte bli dokumenterad när vinet talar.



* Det finns absolut ingen garanti för att citaten stämmer, men eftersom tidningen är spårlöst borta antar jag att ni får lita på mig. Källkritik that is.

Edit: Det jag egentligen ville säga var att nya numret av Bon finns i butik nu. Denna gången med tema pengar. Kan bli intressant.

Inga kommentarer: