fredag 18 april 2008

Har du tändstickor, ja tillräckligt om...

Det är alltid samma visa, den här sommaren kommer bli den bästa hittills. Men jag tror faktiskt att sommaren 2008 kommer att slå somrarna hittills på fingrarna (kanske inte 1994, men det är ju tråkigt att toppa i 10-årsåldern). De senaste dagarna har jag ägnat åt att fundera kring min bostadssituation i sommar, och jag har kommit fram till att pendla är inget för mig. Således var jag tvungen att styra med en bostad i Stockholm(där jag jobbar, men det kommer avhandlas i framtida inlägg). Och igår hände det. Bara sådär ringde min kusin och berättade att hans kompis ville hyra ut sin lägenhet vid Gullmarsplan över sommaren. För att illustrera det goda i detta väljer jag att paint-redigera ett flygfoto över södra Stockholm. Den vänstra ringen är alltså lägenheten och det högra kluddet är mitt jobb.



För er utan känsla för skalor kan jag avslöja att det är ungefär en kilometer mellan lägenheten och min arbetsplats. Utifrån detta, enligt logikens alla mönster, drar jag nu slutsatsen att min sommar kommer att bestå av; jobb, jobb och jobb. Summer of 08 kanske inte blir så bra ändå.

Inga kommentarer: