tisdag 26 februari 2008

Bokrea

Efter ett antal glas vin hos Han med mustaschens granne föddes den eminenta idén att gå på bokrean som började igår. I retrospekt, en genialisk idé. Som vi alla vet är det ett faktum att hjärnan fungerar som bäst under salongsberusning, således följde en shoppingrunda i glädjens tecken.

Han med mustaschen siktade snabbt in sig på koböcker och biografier. Utbudet av matlitteratur var kanske inte det bästa i år. Det var mest efterrättsböcker och annat onödigt. Istället hittade jag fokus vid nöje/kultur-avdelningen. Årets fynd var:
Capote: En biografi - Gerald Ford
Freak: En bok om Freddie Wadling - Robert Lagerström
Stod även och fingrade på Ebbas Stil, men det blev inget.

Till sist fyndade jag två exemplar av Katerina Janouchs Så blev jag till, utmärkta gå bort-presenter till de föräldrapar som numer finns i min bekantskapskrets.

Fridens

1 kommentar:

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Jag trodde du var trött på kött. Det sade du förut iaf.