måndag 6 april 2009

Helgen v.14

Fredagen inleddes med tentamina för han med mustaschen. Det gick möcke, möcke bra (som svennis skulle ha sagt). Det som känns märkligt med detta är att den sammanlagda studietiden inför denna tentamina låg på cirka fem timmar. Men jag antar att mustascher och grammatik passar lika bra som Kicki Danielsson och falukorv.

En väl genomförd tentamina ska ju givetvis firas, och som det firades. Solen strålade och rosévinet flödade. Balkonger sommarinvigdes och ög fick celebert besök. Allt, givetvis, genomfört i en grammatiskt korrekt anda.

Lördagen var av mer horisontell karaktär, dagen spenderades liggandes i säng och soffa. Jag var kort sagt lite bakrusig. Men, som alla vet, ett bakrus botas ju bäst genom ett nytt rus. Därför tog jag mina mustascher och gick ner till Oves för samkväm. Och vidare till Norrlands där Skvader dam lockade med en Parken-spelning. Men icke! Det visade sig att det bara var fråga om dj:ande från sångarens sida. Åh, vad jag hatar sådana tilltag, falsk marknadsföring i sin värsta form.

Söndag, spela fotboll, vara sliten. Men vad gör det när De orangea vinner?

Nu; ny vecka, nya tag. Det har inte börjat så bra. Men nu tar jag tag i livet. Go!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att det är så lätt för vissa!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Nu tar vi tag i livet! Nej, inte nu... Men nu! Eller nu! Eller sen.