fredag 24 april 2009

Öppet brev till besökare av Stockholms Nation

Kära besökare av Stockens torsdagar.
Hoppas att gårdagkvällen var bra. Min var förmodligen mycket lugnare. Men det var också trevligt. Jag skriver till dig för att jag gärna skulle vilja sova på nätterna mellan torsdagar och fredagar. Igår stod du och dina vänner och pratade väldigt högt nedanför min balkong. Detta må framstå som ett mindre bekymmer eftersom jag bor på fjärde våningen, men icke.

Jag kan lova dig att den diskussion ni hade igår runt 01.45 på studentvägens innergård inte var helt nödvändig för er framtida tillvaro. Det är helt enkelt irrelevant att kombinera makroekonomi och stora bröst, ens på en teoretisk nivå. Det parar sig helt enkelt inte.

Så, nu slutar du störa min nattsömn. Ok? Efterfest med Nordman på högsta volym är inte heller ok.

Fridens vita liljor/ Han med mustaschen

Inga kommentarer: