torsdag 23 april 2009

Värmen ftw

Telefonen ringer och jag svarar med en trevlig ton trots att jag blev väckt:
- Nej nej, jag sov inte.

Hmm masar sig upp ur sängen och tar sig ut på balkongen. Sätter sig på stolen, bränner sig lite på stolsryggen. Ah, är sommaren här nu? Ja, kanske. Eller i alla fall våren. Det första tecknet är att barnen på dagiset nedanför balkongen skriker som galningar. Vad är det om?

Gårdagen var trevlig, skulle se Sirius och gick således förbi Flustret på vägen till Studenternas. Och som den Pavlovska hund jag är blev jag naturligtvis väldigt sugen på öl. För en gångs skull visade min karaktär sitt vackra anlete och räddade mig från ölets fördärv. Detta ledde dock till att jag mentalt blev bakfull en halvtimme efter Flustret-incidenten. Till bakruset finns det ju inget bättre än fruktläsk. Jag skulle vilja säga att fruktläsk och bakfylla är som:
Smör och färsk sparris
Sill och nubbe
Hannes och polkasprit
Han med mustaschen och tamburiner

Dagens lärdom: drick fanta, ty det gör dig gott.

Ps. Hannes, kan du inte berätta om när du drack polkasprit och blev framfusig och/eller burdus mot Kolos vänner? Ds.

Inga kommentarer: