onsdag 8 april 2009

Skippa blåkulla, följ med Oss till Hogwarts!

I godan ro spatserade Han med mustaschen genom Uppsalas citykärna och helt plötsligt uppenbarar sig det mest fantastiska, otroliga sällskapet någonsin. Det var i sanning det märkligaste min själ någonsin beskådat. Iklädda malslitna plädar och filtar marscherade de genom staden, stolta och ivriga. "Uppåt! Framåt!"(eller något annat göteborgskt) tycktes de tänka. Bärandes på plakat och iförda kostymer skallade de stolt: Harry Potter - vår hjälte!

Jag var givetvis tvungen att utföra en bakgrundskoll på de här, tillsynes välmående, ungdomarna för att veta om de har en teatergrupp på Ulleråker eller något annat suspekt. Det visade sig att de jag konfronterades med idag var Uppsalas Harry Potter-sällskap, vilka är de här människorna? Det är verkligen oklart, men en sak är klar; jag har skrattat högt för mig själv - Ulleråker-style - flera gånger när jag spatserat runt på Usc-hemsida. För alla läsare har jag valt ut likörbitarna i Alladinasken åt er läsare:

Uppsala Slug Club - Din vän i mugglarvärlden

Harrys födelsedag 2006















Releasefest för sjunde boken














Och finalen, med den bästa Dwight K Schrute-kopian jag någonsin sett:

Inga kommentarer: